Mindfulness practices and its impact on self regulation and stress management.

The last week of April, High school students had the chance to meet with Ms. Rena and psychologist Camila Irala to talk about Mindfulness practices and its impact on self regulation and stress management.  A high portion of our high school student body were preoccupied with upcoming AP exams and these presentations provided a much needed moment of pause and reset. In the varied spectrum of student responses towards this topic, I was glad to see some students engaged and curious about mindfulness practices. To see Ms. Irala’s presentation click HERE

Additionally, Camila Irala led a Parent Webinar on Friday April 28th on the same topic students discussed. Thank you to all who joined Webinar on Mindfulness and special thanks to Camila Irala's valuable contribution to ASA's wellbeing. For those who could not attend, you will find the recording below:

ENGLISH recording HERE

Passcode: %BN=j3$t

La última semana de abril, los estudiantes de secundaria tuvieron la oportunidad de reunirse con Ms. Rena y la psicóloga Camila Irala para hablar sobre las prácticas de Mindfulness y su impacto en la autorregulación y el manejo del estrés. Una gran parte de nuestro alumnado de secundaria estaba preocupado por los próximos exámenes AP y estas presentaciones proporcionaron un momento muy necesario de pausa y reinicio.

En el variado espectro de respuestas de los estudiantes hacia este tema, me alegró ver a algunos estudiantes atey curiosos sobre las prácticas de atención plena. Para ver la presentación de la Sra. Irala, haga clic AQUÍ

Además, la psicóloga Camila Irala dirigió un seminario web para padres el viernes 28 de abril sobre el mismo tema que discutieron los estudiantes.

Gracias a todos los que se sumaron al Webinar sobre Mindfulness y un agradecimiento especial a la valiosa contribución de Camila Irala al bienestar de ASA. Para los que no pudieron asistir, a continuación encontrarán la grabación:

Grabación en ESPAÑOL AQUÍ

Contraseña: %BN=j3$t