AMISA Conference Highlights

The recently concluded AMISA Educators Conference held at ASA weeks ago proved to be a huge success, leaving a profound and lasting impact on the ASA school community.

Attended by over 330 educators, educational leaders, and participants from various American schools, the event generated overwhelmingly positive feedback.

Dr. Ben Ploeger, ASA Director General, described the conference as a significant triumph for the school, stating: “The conference was a huge win for ASA, one that will benefit students for many years, with the massively positive impact it had on ASA’s visibility and reputation. Rest assured, ASA is ‘on the map,’ Educators from many countries now know the strength of the ASA team and the ASA community, and many want to be part of our efforts."

Additionally, one of the standout features of the conference was the invaluable contribution of 16 student ambassadors who played a crucial role in ensuring its success. Special recognition to these student ambassadors:

• Joaquina Gonzalez
  • Ignacio Pascual
  • Violet Bradshaw
  • Elena Josefina Recinos
  • Giuliana Daud
  • Costanza Lopez
  • Elise Alleman
  • Enoc Lee
  • Gabriel Usandivaras
  • Jakob Usandivaras
  • Juan Adames
  • Hye Yun (Yuna) Ma
  • Ashley Lee
  • Daniel Lee
  • Freddy Jung Woo Lee
  • Dorian Recinos

who exemplified exceptional dedication and voluntarism throughout the event. Conference participants highlighted the student ambassadors for their kindness and warmth: “The student ambassadors were amazing! They were kind and welcoming!”

Their efforts in providing assistance to presenters inside classrooms and supporting educators around the campus were particularly praised. “I loved how the students were involved in giving support to the presenters inside the classrooms and helping the educators around the campus as well! Adorable!”, said another participant.

"The biggest highlight was the positive things people said about the ASA students who were part of the conference - they were the shining stars!" exclaimed Dr. Ben Ploeger, ASA Director General, also reflecting on the invaluable contribution of the student ambassadors.

Furthermore, both the AMISA and ASA teams received special recognition for their excellent job organizing and supporting the event.

The success of the AMISA 2024 Educators Conference not only solidified ASA's position as a leading school but also fostered meaningful connections and collaborations within the educational community.

--------

La Conferencia de Educadores AMISA recientemente concluida y celebrada en ASA hace semanas resultó ser un gran éxito y dejó un impacto profundo y duradero en la comunidad escolar del ASA.

El evento, al que asistieron más de 330 educadores, líderes educativos y participantes de varios colegios americanos, generó comentarios abrumadoramente positivos.

El Dr. Ben Ploeger, director general del ASA, describió la conferencia como un triunfo significativo para el colegio y afirmó: “La conferencia fue una gran victoria para el ASA, que beneficiará a los estudiantes durante muchos años, con el impacto enormemente positivo que tuvo en la visibilidad y reputación del ASA. Tenga la certeza de que el ASA está "en el mapa". Los educadores de muchos países ahora conocen la fortaleza del equipo y de la comunidad del ASA, y muchos quieren ser parte de nuestros esfuerzos".

Además, una de las características más destacadas de la conferencia fue la invaluable contribución de 16 estudiantes embajadores que desempeñaron un papel crucial para garantizar su éxito. Un reconocimiento especial a estos estudiantes embajadores:

• Joaquina González
  • Ignacio pascual
  • Violet Bradshaw
  • Elena Josefina Recinos
  • Giuliana Daud
  • Costanza López
  • Elise Alleman
  • Enoc Lee
  • Gabriel Usandivaras
  • Jakob Usandivaras
  • Juan Adames
  • Hye Yun (Yuna) Ma
  • Ashley Lee
  • Daniel Lee
  • Freddy Jung Woo Lee
  • Dorian Recinos

quienes ejemplificaron una dedicación y voluntarismo excepcionales durante todo el evento. Los participantes de la conferencia destacaron a los estudiantes embajadores por su amabilidad y calidez: “¡Los estudiantes embajadores fueron increíbles! ¡Fueron amables y acogedores!”

Se elogiaron especialmente sus esfuerzos por brindar asistencia a los presentadores dentro de las aulas y apoyar a los educadores en todo el campus. “¡Me encantó cómo los estudiantes participaron brindando apoyo a los presentadores dentro de las aulas y también ayudando a los educadores en el campus! ¡Adorable!”, dijo otro participante.

"Lo más destacado fueron las cosas positivas que la gente dijo sobre los estudiantes de ASA que formaron parte de la conferencia: ¡eran las estrellas brillantes!" exclamó el Dr. Ben Ploeger, Director General de ASA, reflexionando también sobre la invaluable contribución de los estudiantes embajadores.

Además de todo, tanto el equipo de AMISA como el del ASA recibieron un reconocimiento especial por su excelente trabajo organizando y coordinando el evento.

El éxito de la Conferencia de Educadores AMISA 2024 no solo solidificó la posición de ASA como colegio líder, sino que también fomentó conexiones y colaboraciones significativas dentro de la comunidad educativa.