6th Grade Interdisciplinary Passion Projects

All 6th-grade students showed their ability to make connections between subjects and their personal lives by recently presenting their interdisciplinary passion projects.

Students created bilingual presentations showcasing a passion project and its positive impact on themselves or their community. They integrated language arts skills, made the presentations bilingual, and highlighted the role of math and science in measuring their project's progress.

Here are a few of the specific components of the projects and their relevance to student growth:

STEAM: Data collection, analysis, budgeting, adaptation, and/or measurement. Inclusion of science concepts and standards previously learned.

Humanities: Design a bilingual presentation that includes text, visuals, and multimedia elements in both English and Spanish.

Global Readiness: Integration of the United Nations Sustainable Development Goals to make local and global connections

Social-Emotional Learning (SEL): Integration of the "7 Habits of Highly Effective Teens"

-------

Todos los estudiantes de Grado 6 demostraron su capacidad para hacer conexiones entre las materias y sus vidas personales al presentar recientemente sus proyectos interdisciplinarios apasionantes.

Los estudiantes crearon presentaciones bilingües mostrando un proyecto apasionante y su impacto positivo en ellos mismos o en su comunidad. Integraron habilidades de artes del lenguaje, hicieron presentaciones bilingües y resaltaron el papel de las matemáticas y las ciencias en la medición del progreso de su proyecto.

Estos son algunos de los componentes específicos de los proyectos y su relevancia para el crecimiento de los estudiantes.

STEAM: Recolección, análisis, elaboración de un presupuesto, adaptación y/o medición de datos. Inclusión de conceptos y estándares científicos previamente aprendidos.

Humanidades: Diseñar una presentación bilingüe que incluya texto, imágenes y elementos multimedia tanto en inglés como en español.

Preparación global: integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible de las Naciones Unidas para establecer conexiones locales y globales

Aprendizaje socioemocional (SEL): integración de los "7 hábitos de los adolescentes altamente efectivos".